پینه دستان

پینه دستان


«علی خدایی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با توجه به شرط غیر قانونی که گروه کارفرمایی شورای عالی کار در جلسات قبلی تعیین مزد برای افزایش پایه سنواتی کارگران تعیین کرده بودند هنوز نحوه افزایش این مزایا برای سال ۹۴ مشخص نیست.

این فعال کارگری گفت: افزایش پایه سنواتی کارگران حتمی است اما اینکه میزان این افزایش چه اندازه و با چه شرایطی خواهد بود هنوز مشخص نیست.

وی یادآور شد: در جریان جلسات قبلی شورای عالی کار گروه کارفرمایی صورت جلسه‌ای را تهیه و امضا کرده بود که براساس آن پایه سنواتی کارگران از ابتدای سال ۹۴ در ازای اجرای ماده ۴۱ قانون کار از روزانه ۵۰۰ تومان به هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی بایادآوری اینکه به موجب نص صریح مواد ۴۱، ۴۷ و ۴۸ قانون کار تعیین مزایای پایه سنواتی ارتباطی با تعیین حداقل مزد ندارد، گفت: این مصوبه به دلیل غیر قانونی بودن از سوی گروه کارگری امضا نشده است و بنابراین هنوز نحوه این افزایش مشخص نشده است.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار محور شهر ری افزود: اظهارتی که به تازگی در خصوص شرایط افزایش دو برابری مزایای پایه سنواتی از زبان مسئولان وزارت کار شنیده می‌شود مبهم است.

خدایی همچنین در مورد سخنانی که روز گذشته در خصوص موافقت گروه کارگری با دولت درباره افزایش ۲۶۰ هزار تومانی حداقل‌مزد گفت: در جلساتی که تاکنون در مورد تعیین مزد تشکیل شده است، محاسبات گروه کارگری از وجود یک شکاف ۳۶۶ هزار تومانی حکایت داشت اما محاسبات دولت بیانگر وجود یک شکاف ۲۶۰ هزار تومانی بود.

وی یادآور شد: عدد استخراجی دولت به محاسباتی که از سوی فراکسیون کارگری مجلس در مورد برآورد هزینه و درامد کارگران شده بود بسیار نزدیک است‌ اما اینکه گروه کارگری بطور کامل این سبد را پذیرفته باشد درست نیست.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 20 / 12 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com